Debat med Mizz Privileze aka. Michael Bjerring

Dato: 21. oktober 2025
Klokken: 18:00-20:00
Sted: Autismehuset, Høffdingsvej 34, 2500 Valby

Mizz Privileze 16.9

Mizz Privileze

Debat arrangement 'Retten til at være mig' med Mizz Privileza aka. Michael Bjerring. Arrangementet afholdes af Autismehuset i samarbejde med Suka. Der kombinere talk med debat og rettighedsbingo.

I debatarrangementet “Retten til at være mig”, bruger Mizz Privileze aka. Michael Bjerring sin egen historie til at give publikum indblik i, hvordan det er at vokse op i provinsen som LGBT+-person og den skam, der har fulgt med. Mizz fortæller, hvordan drag har været med til at sætte Michael på en rejse mod at turde at sige “jeg har ret til at være mig”. 

I løbet af aftenen vil du også lære mere om LGBT+-begreber og bekæmpelse af hadforbrydelser og som afslutning afholdes en debat-session med plads til at spørge om alt. Vi vil debattere, hvilke rettigheder man som autist skal være opmærksom på. Vi debatterer kønnethed, hvordan det er at være en minoritet i samfundet og vi får forhåbentlig mulighed for at høre om nogle af deltagernes egen erfaringer.

Arrangementet krydres også med drag performances og en omgang rettighedsbingo, der sætter fokus på forskellige menneskerettigheder.